กาแฟ XPRESSO คือเพิ่มการสนับสนุน dual ภาษาอังกฤษและภาษาไทย.

บริการทั้งหมดจะกลับสู่ปกติในไม่ช้า ขอขอบคุณสำหรับความอดทนของคุณ

พิมพ์ PDF

Reducing Disease Risk

Coffee, as you probably know, makes you more alert, which can boost concentration.
However, coffee helps in more ways than you can imagine!

After analyzing data on 126,000 people for as long as 18 years, researchers calculate that drinking six cups or more each day slashed the diabetes risk for men by 54% and women's by 30% over non coffee drinkers.

"Overall the research shows that coffee is far more healthful than previously thought," says Tomas DePaulis, PhD, research scientist at Vanderbilt University's Institute for Coffee Studies, which conducts its own medical research and tracks coffee studies from around the world. "For most people a lot of good comes from drinking coffee."

Consider this: At least six studies indicate that people who drink coffee on a regular basis are up to 80% less likely to develop Parkinson's.
Other research shows that at least two cups daily can translate to a 25% reduced risk of colon cancer, an 80% drop in liver cirrhosis risk,  and nearly half the risk of gallstones.

"People who smoke and are heavy alcohol drinkers have less heart disease and liver damage when they regularly consume large amounts of coffee." says DePaulis. There's also some evidence that coffee may help manage asthma, stop a headache, boost mood, and even prevent tooth cavities.

Coffee has large amounts of antioxidants such as chlorogenic acid and tocopherols, and minerals such as magnesium. Another compound called trigonelline, which gives coffee its aroma and bitter taste, has both antibacterial and anti-adhesive properties to help prevent dental cavities from forming.

Boost to Athleticism

It's also caffeine that is a powerful aid in enhancing athletic endurance and performance, says physiologist and longtime coffee researcher Terry Graham, PhD, of the University of Guelph in Canada.
"What caffeine likely does is stimulate the brain and nervous system to do things differently."

In other words, consume enough coffee and you will likely have less risk of disease, concentrate better, run faster, last longer and be stronger.

How much coffee?

As little as one cup can offer some benefit, but the real impact comes from at least two mugs. By comparison, it would take at least eight glasses of coca-cola or pepsi to get the same effect, which isn't exactly easy to drink and has many other side effects.

Pregnant women, heart patients, and those at risk for osteoporosis may still be advised to limit or avoid coffee.